ile kosztuje ustawienie zbieżności kół

Podobne

Hafciki Asiulki

Temat: Geometria Tunning
W Garbie chyba nie ma mozliwosci regulacji zbieznosci kol tylnych. Obnizenie i
ustawienie ich w negacie (+ odpowiednie, sztywnijsze amortyzatory) powinno
pomoc, ale jesli zostawisz przod wysoko, to najprawdopodobniej Garb zrobi sie
po prostu podsterowny, a to nic ciekawego. Mysle ze powinno sie zaczac od
dobrych amortyzatorow, najlepiej bilsteinow jak kogos stac, potem pobawic sie z
stabilizatorem z tylu i sztywniejszym z przodu a potem wziac sie za delikatne
obnizanie. Mialem kiedys starego volksworda z artykolem jak poprawic
prowadzenie w rurowcu, jak znajde to streszcze. Jak masz macphersonowca to nie
ma problemu. Krotkie sprezyny, dobre amortyzatory, rozporka z przodu,
stabilizatory i masz gokarta. Tylko to kosztuje :(
Qubek

Źródło: topranking.pl/1594/geometria,tunning.php



Temat: geometria i zbieznosc kol

Użytkownik kuba rayski <k@MIELONKA.kalafior.netw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b3e85v$m7@foka.acn.pl...


witam

czy ktos moze polecic jakis zaklad ktory podjalby sie ustawienia geometri
i
zbieznosci kol w garbusie? najfajniej z warszawy, lub okolic.
ile takie cos moze kosztowac?


Transloco w Wolominie

http://www.transloco.pl/

Pozdraw

Verbi


Źródło: topranking.pl/1595/geometria,i,zbieznosc,kol.php


Temat: [Tani warsztat] Zbieżność za 35 PLN


Podaję adres:
Przedsiębiorstwo Handlowo- Usługowe
"BOSTA"
Raszyn, ul. Lipowa 4
Wjazd w Raszynie na wysokości Al. Krakowskiej 75


Zbieznosc to ja ustawiam przy pomocy trzech kawalkow rury pospawanych w
litere U z pretami gintowanymi wkreconymi w krotsze konce. Do tego
kalkulator, kartka i dlugopis ... koszt calosci moze z 20 zlotych i pol
godziny pracy

Za te 35 PLN to oni ustawiaja sama zbieznosc czy tez kat pochylenia kol itp
? Bo jak sama zbieznosc, to szkoda czasu - mozna to nawet sobie na czuja
ustawic i duze prawdopodobienstwo ze bedzie dobrze.


Źródło: topranking.pl/1603/tani,warsztat,zbieznosc,za,35,pln.php


Temat: seicento i zbieznosc
Witam,

pogooglalem, ale nie do konca wyjasnilo mi to sprawe...
Wiec oddalem autko do serwisu. Oczywiscie (jak zawsze) poza
zleconymi rzeczami doszly dodatkowe, w kwocie konkretnej :/

Miedzy innymi warsztat zalecil wymiane koncowek drazkow
(jezeli dobrze pamietam ze to to, bo kilka innych rzeczy
tez do wymiany... cos co wyeliminuje luzy, podobo gora-dol
jest gorzej), oraz ustawienie geometrii.
Powiedzieli (z tego co czytalem slusznie) ze bez
zlikwidowania luzow (koszt 2x80pln) nie ma co robic geometrii
(koszt 60pln).
I wlasnie co do geometrii mam pytanie.
Jak pisalem - seicento, 6-o letnie, przebieg 75tys.
Nie czuje, aby mnie znosilo (no, moze minimalnie ale naprawde
minimalnie w jedna strone - ale ledwo odczuwalne, na dlugim
prostym odcinku dopiero sciaga), nie zbiera krzywo bieznika
(opony dosc nowe, z pol roku maja) generalnie - chyba w miare
ok. Nie upierali sie bardzo, stwierdzili ze do wiosny moze
poczekac.
No wlasnie - jak stwierdzic (i czy sie da) ze mnie nie naciagaja
i ze mozna (lub nie mozna, nie warto) robic tego teraz?
Glownym powodem oddawania samochodu jest wjechanie w dziure i
rozwalenie kola - mieli sprawdzic amorki etc - tutaj jest ok.
No i nie wiem co robic... poradzcie

Sierp


Źródło: topranking.pl/1608/seicento,i,zbieznosc.php


Temat: łożyska kół a zbieżność
czy wymiana łożyska koła ma jakis wpływ na zbieżność kół,nie wiem czy
wymieniając łożyska koł po ustawieniu zbieżności może nastąpić jakas
zmiana,jeżeli ktoś ostatnio ustawiał zbieżnośc to niech podzieli się
wiadomością ile to kosztuje

                                    pzdr Kaka


Źródło: topranking.pl/1611/lozyska,kol,a,zbieznosc.php


Temat: ustawianie zbieznosci


keimak wrote:
| Mam pytanie czy przy ustawianiu kol powinno sie ruszac tylne zawieszenie?
| ustawialem wlasnie i Pan nawet nie dotknal tylnego zawieszenia, czy bez

A na jakiej usłudze byłeś? Bo z tego co wiem jest "zbieżność" (tylko przód)
i "geometria" (przód i tył) i są to różne usługi i różnie kosztują.


Zbieżność może być zarówno przód, jak i tył. To samo z geometrią.
Geometria jest pojęciem szerszym i obejmuje oprócz zbieżności
wszelkie kąty (pochylenia, wyprzedzenia). Są samochody w których
ustawić można wszystko, a są i takie w których regulowana jest
tylko zbieżność z przodu.


Źródło: topranking.pl/1614/ustawianie,zbieznosci.php


Temat: Kierownica sportowa pytanie.


| Skręcenie kierownicy podczas jazdy na wprost może być spowodowane dwoma
| czynnikami:
| 1. Złemu ustawieniu samej kierownicy
| 2. Rozregulowaniem zbieżności

czy jest jakis prosty sposob na rozpoznanie przyczyny, czy punkt 1 i 2
objawiaja sie tylko w ten sam sposob (czyli krzywa kierownica przy
jezdzie na wprost) ? czy sa jakies inne objawy rozregulowanej zbieznosci ?


Objawów może tak wiele, że nie wiem od czego zacząć...
Zacznę od tego, że występują różne "zwichrowania" geometrii:
1. Zbieżność
2. Rozbieżność
3. Zbyt duże pochylenie koła
4. Zbyt małe pochylenie koła

(3 i 4 zazwyczaj nie jest regulowana w popularnych samochodach).

Źle ustawiona geometria może się objawiać:
1. Ściąganiem samochodu w którąś ze stron (jedziesz ze stałą prędkością i
puszczasz kierownicę)
2. Większym niz zazwyczaj piszczeniem opon przy ruszaniu/pokonywaniu
zakrętów
3. Niespodziewane "myszkowanie" auta przy wjeżdżaniu na śliską nawierzchnię
kołami jednego boku
4. Podczas pokonywania zakrętu, nagle kierownica...hmmmm....jak Ci to
wyjaśnic...nagle zaczyna lżej się obracać, a nie powinna.
itp
itd
etc

Najlepiej pojedź do specjalistycznego warsztatu (lepiej nie do ASO) i niech
Ci sami sprawdzą - koszt w W-wie ok 150 zł.

Pitt
CC Sporting '96 N-1


Źródło: topranking.pl/1616/kierownica,sportowa,pytanie.php


Temat: Tylna os skretna peugeot, pochylenie kól.

    Chyba powinna byc, na belkocie sie nia znam ale u mnie mozna kat
pochylenie i zbierznosc tylu ustawic.


wlasnie, nie znasz sie ;)
Zbieznosc na wleczonej belce skretnej...

W P306 i kilku innych z tylna belka skretna jest tak:
Pochylenie tylnych kol gora do srodka oznacza niestety wydatek.
A raczej znaczne pochylenie kol (tak napisales), bo z racji konstrukcji
zawieszenia wystepuje fabryczne pochylenie ok 1-1,5st i jest to
poprawne (ale wrazliwi widza). Jesli jednak jest juz "beszczelnie" /--
to masz problem :(
Oznacza to bowiem ze padniete sa lozyska tylnej belki, a byc moze
rowniez czopy (gniazda) tych lozysk. NATYCHMIAST udaj sie z tym
do warsztatu, w ktorym wiedza cas o francuzkich autach.
Byc moze ciagle jeszcze wystarczy sama zmiana lozysk. Ale jesli
wyraznie juz widzisz pochylenie to moze byc za pozno...
Wtedy czeka cie regeneracja tylnej belki (w praktyce czesto
oplaca sie kupic gotowa w calosci), to juz koszt pod 1000zl.
W ZXie, ktory jest starszym bratem 306, zaleca sie wymienic lozyska
profilaktycznie co 100tys. Lub przy pierwszych objawach
(piszczenie zawieszenia gdy jest mokro itp). Lozyska naczejsciej
wytrzymuja 130-150tys, choc czasem zdarza sie ze padaja sporo szybciej.

Wiem ze zle wiesci w piatek, ale co ja na to poradze...

pozdrawiam
Bruno, Citroen ZX


Źródło: topranking.pl/1616/tylna,os,skretna,peugeot,pochylenie,kol.php




Powered by MyScript